Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie, m.in. do tego, aby wyświetlić dopasowaną ofertę oraz zbierać dane, dotyczące ruchu na stronie, które wykorzystujemy w celu jej dostosowywania do potrzeb użytkowników. Nie musisz obawiać się o swoją prywatność.
Pliki cookie zawierają wyłącznie anonimowe informacje.
Jeśli chcesz zrezygnować z korzyści, które dają Ci pliki cookie, możesz to zrobić, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Tutaj dowiesz się, jak to zrobić.
Pliki cookie zawierają wyłącznie anonimowe informacje.
Jeśli chcesz zrezygnować z korzyści, które dają Ci pliki cookie, możesz to zrobić, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Tutaj dowiesz się, jak to zrobić.












Ten entuzjazm nie słabnie do dziś. "Stodziewięćdziesiątka" jest jednym z najbardziej cenionych i poszukiwanych przez kolekcjonerów aut.
I w Ameryce, i w Europie model 190 SL został znakomicie przyjęty. Piękna linia karoserii z długą maską i zaokrąglonym bagażnikiem była nową jakością w porównaniu z ówczesnymi projektami Mercedesa. Inne modele tej firmy w połowie lat 50. nawiązywały jeszcze do projektów przedwojennych (np. model 220 czy 330, tzw. Adenauer).
Ile kosztowała przyjemność podróżowania Mercedesm 190 SL? W 1955 r. w Niemczech za auto w wersji roadster należało zapłacić 16 500 DM, z hardtopem 17 650 DM. W USA roadster kosztował 4145 USD, a wersja coupé 4296 USD.









